Fina helgen i Gbgsol.


I lördags tog jag iaf det snabbaste tåget jag kunde hitta, alltså X2000, till Gbgregn. Vi hann bara utanför Älvsjö så blev det stopp. Ett annat trasigt X2000 framför oss, det kunde man ju ge sig faan på. Som tur var va dom snabba som attan att få undan det och resan kunde fortsätta. Jag hade Håkan i lurarna samtidigt som jag ibland kunde höra ett barn spy i sätet bakom mig. Mysigt va?! Men det var faktiskt lite synd om flickan, inte så kul att spy i tre timmar.
När jag väl klivit av tåget hade Madde inte kommit från Oslo än, så jag fick slå ihjäl lite egen tid. När Madde väl kom var hon bakis och svettig men väldigt pepp på fest. gött. Vi gick och åt, det var iinte gött tyvärr.
Sen åkte vi och lämnade grejer, fixade till oss och sedan for vi till Slottskogen. Vi letade upp resten av familjen och satte oss och bokstavligt talat svepte vinet i ett naffs. Det var lite brådis nämligen.
Nån timme senare stod vi i en enorm kö in till Håkans place. Klockan 21 ungefär entrade han scenen, lika fin som vanligt, men jag var dock sjukt irriterad på att vi inte kunde ta oss närmare scenen pga kravallstaket och griniga vakter som minsann hade fått order om att inte släppa in för många människor innanför det första staketet. Så vi fokuserade lite på öl istället, ställde oss i en jävla kö där dom sålde enbart 3,5or..Men det fick gå. Efter vi fått ölen så blev det dans dans dans, hela marken skakade när han körde Ramlar och när spelningen var slut så höll kroppen på att falla ihop att trötthet.
Tanken var väl egentligen att vi skulle gått ut och festat efteråt, men våra kroppar orkade inte riktigt så det blev ett glas vin och mat, sen drog vi hem och sov som små barn i Maddes stora säng.


I söndags vaknade vi upp hyffsat pigga och fräscha. Vi ordnade till oss och promenerade in till stan, eller vi gick väl i stort sett runt hela Gbg den dagen. Men det var en sån himla underbar dag. Och jag åt och åt allt som kom i min väg. Kvällen avslutade med tapas och film.
Igår fanns det inte ett jävla tåg kvar så det fick bli buss. På 6 timmar. jag dog om och om igen.
Och idag jobbar jag!

Puss!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0